
Вже через два роки після початку будівництва почали формувати трудові колективи заводських цехів. Головним чином працювати на ВАЗ йшли ті ж молоді люди, які його будували і виробляли монтаж устаткування. Завод планувався настільки великим і потужним, а терміни запуску були настільки обмежені, що виробниче обладнання для ВАЗ виготовлялося на 844 машинобудівних заводах СРСР і 900 заводах інших соціалістичних країн, а також компаніями ФРН, Італії, Англії, Франції, США та інших держав.

Завдяки старанням і важкій праці радянських людей 19 квітня 1970 були вироблені перші шість автомобілів ВАЗ-2101 «Жигулі». Таким чином, будівництво було закінчено на 3 роки раніше розрахованих при проектуванні 6 років. Конструкція перших «Жигулів» копіювала італійську модель Fiat-124 1966 року в базовій комплектації, але зі значними доробками. А матеріали та комплектуючі для автомобілів ВАЗ використовувалися виключно радянські.

Перша черга заводу була прийнята в експлуатацію і запущена 24 березня 1971 і була розрахована на випуск 220 тис. автомобілів на рік. А на початку наступного року була здана в експлуатацію друга черга Волзького автозаводу, також розрахована на випуск 220 тис. автомобілів на рік, таким чином, подвоївши виробничі потужності ВАЗа.
Перша модель ВАЗ замислювалася малопотужної (обсяг чотирициліндрового двигуна становив 1,2 л; потужність - 62 к.с. при 5600 об / хв; максимальна швидкість - 140 км / год) і недорогий для насичення величенного споживчого ринку СРСР. У порівнянні зі своїм італійським прототипом, ВАЗ-2101 знайшов задні барабанні гальма (замість дискових), які були більш довговічні і стійкі до забруднень. Враховуючи особливості радянських доріг, також був збільшений дорожній просвіт, посилені кузов і підвіска. У наступні роки перша модель ВАЗ допрацьовувалася, змінювалася комплектація. Але навіть у такій (первозданної) модифікації ВАЗ-2101 випускався до 1982 року, ставши популярним і воістину «народним» автомобілем.

Крім універсалізувати моделі (ВАЗ-2102), в 1972 році також почався випуск більш
потужної варіації «Жигулів» - ВАЗ-2103. Третя модель була оснащена півторалітрову двигуном, потужністю 71 к.с. при 5600 об / хв. Максимальна швидкість автомобіля збільшилася до 152 км / год. З такими характеристиками радянський автомобіль став цілком конкурентоспроможним по динаміці з аналогічними по класу західними автомобілями, розганяючись до 100 км / год за 17 секунд. Більшість населення сприймали цю модель як абсолютно нову, більш потужну і комфортабельну, і, відповідно, більш престижну і дорогу. Фактично ВАЗ-2103 був лише копією варіанту «Люкс» італійської моделі Fiat 124 Speciale 1968 року. Подібно першої моделі, італійський автомобіль був адаптований і перероблений з урахуванням особливостей використання на дорогах СРСР. У порівнянні з ВАЗ-2101, салон третьої моделі ВАЗ знайшов значні доопрацювання в бік зручності і краси: на 1,5 см було збільшено простір над головою пасажирів, повністю перероблена панель приладів, підлога була встелена товстими тканинними килимами, покращеними вигляд і шумоізоляцію салону. Салон і багажник були оброблені пластиком.


Найпопулярнішою за всю історію АвтоВАЗу стала шоста модель, випущена у виробництво
в 1976 році. Як і старші моделі попередніх років, прототипом для ВАЗ-2106 став італійський автомобіль - Fiat 124 Speciale 1972 року народження, із здійсненими адаптаційними до наших умов змінами. Тому ніхто і не міг припустити таку надпопулярність нічим не відрізняється автомобілю, покликаною замінити на ринку зняту з виробництва третю модель. Порівняно потужний двигун ВАЗ-2106 об'ємом 1,6 л і потужністю 75 к.с. дозволяв розвивати максимальну швидкість до 152 км / год. Ця модель випускалася до 2006 року і за весь час виробництва в її конструкцію часто вносилися незначні зміни, що дозволяють підтримати популярність автомобіля і продовжити його життя на ринку.


На зміну «класиці» в 1984 році почався випуск
передньопривідною клиноподібної «Самари» (ВАЗ-2108). Цей трьохдверний хетчбек зробив фурор на ринку радянських автомобілів і поклав початок новій епосі випуску автомобілів ВАЗ з переднім приводом. Через три роки (в 1987 році) Волзький автозавод налагодив виробництво п'ятидверного варіанта цього автомобіля - ВАЗ-2109 «Супутник». Цей варіант вважався більш солідним, а завдяки наявності п'яти дверей - сімейним варіантом «вісімки». Очевидними достоїнствами всіх автомобілів сімейства «Самара / Супутник» стали хороші динамічні якості і великої межа максимальної швидкості, покращена керованість на
будь-яких видах доріг, потужні бампера. Тим не менш, були відзначені і недоліки, властиві саме цим моделям: зменшилася придатність автомобілів до легкого і швидкого ремонту, в порівнянні з класичними моделями ВАЗ, погіршилася ергономіка педалей, картер двигуна і маслоприемник стали більш уразливими. Пізніше, в 1990 році, автозавод випустив чотирьохдверну модифікацію дев'ятої моделі з кузовом седан - ВАЗ-21099 «Супутник / Самара Форма». Це остання модель, яку Волзький автозавод почав випускати до розпаду Радянського союзу.





Найновішими моделями Волзького автомобільного заводу є Лада Калина (Lada
Kalina) і Лада Пріора (Lada Priora). За європейською класифікацією перша ставитися до верхнього сегменту класу «В», а друга - до класу «С». Прототип Лада Калина демонструвався широкій публіці ще в 1999 році у форм-факторі хетчбека, а в 2000 році - у форм-факторі седана. Але виробництво цього автомобіля у вигляді седана було налагоджено лише в 2004 році, а хетчбек зійшов з конвеєрів автозаводу в 2006 році. Ще через рік була випущена Лада Калина універсал. Виробник постійно проводить поліпшення і впроваджує різні модифікації сімейства Лада Калина. Також до 2012 року планується провести масштабне оновлення комплектацій і зміна зовнішнього вигляду для всього сімейства цих автомобілів.


Незважаючи на всі старання вітчизняних автовиробників, в останні роки їх поступово витісняють з російського ринку автомобілі японського, азіатського і європейського виробництва. У період економічної кризи 2008-2009 року, який, напевно, найбільш болісно вдарила по автомобілебудівним підприємствам, АвтоВАЗ налагодив співпрацю з концерном Renault. Це послужило стимулом для отримання фінансової помочи від російського уряду і допомоги в освоєнні нових автомобільних технологій від партнерів з Renault. На виробничих потужностях ВАЗ французи планують налагодити виробництво автомобілів Renault, Nissan і Lada на єдиній платформі В0 (Logan), а також залишити виробництво російських автомобілів в нижньому ціновому сегменті.
Немає коментарів:
Дописати коментар